Zavolajte nám +421 903 741 752

6 poznatkov z organizácie workshopu

Zverejnené: 22.06.2016

Keď sme zakladali naše Živa podnikateľské družstvo, mali sme celkom širokú víziu čo má naše družstvo predstavovať pre členov. Taktiež sme si však povedali, že naše družstvo by malo mať dosah aj na ľudí, ktorí nie sú priamo členmi.

Preto sme v našom poslaní definovali šírenie osvety ohľadom podnikania. Chceme motivovať ľudí aby sa nebáli podnikať, a ukazovať nielen ako podnikať formou družstva, ale taktiež posúvať ďalej medzi ľudí menej tradičné pohľady na podnikanie.

Ani mi sme sa nevyhli chybám

Keďže sme spúšťali projekt Živa družstva,  tiež sa nám nevyhli určité chyby. Dnes by sme riešili niektoré veci inak. 

Robiť chyby je však normálnou súčasťou podnikania. Aby sme sa im neskôr vyhli, začali sme pátrať po nástrojoch, ktoré nám umožnia vyhnúť sa zbytočným problémom.  

Pri našom pátraní sme narazili na projekt Rozbehni sa!  Osobne ma tento projekt zaujal tým, že jednoduchou formou, efektívne, a lacno rieši najkritickejší bod pri začiatkoch vlastného podnikania. A to samotné otestovanie životaschopnosti podnikateľského nápadu.

Zorganizovali sme náš prvý workshop

Keď som sa na fb profile Rozbehni sa! dozvedel, že sa hľadajú ambasádori – partneri, ktorí by pomohli so šírením Rozbehni sa! postupu ako začať podnikať, neváhali sme. Zorganizovali sme vo Zvolene krátky hodinový Živa – Rozbehni sa! workshop.

Na workshope sa účastníci mohli dozvedieť formou krátkeho videa ako objaviť svoj podnikateľský nápad, ako sa správne nakopnúť a ako sa vyhnúť zlyhaniu svojho projektu už v samotnom začiatku. Nebudem tu rozpisovať konkrétne kroky čo a ako, kto bude mať záujem dozvedieť sa viac, toho odkazujem na krátku ukážku z videa

Čo sme vďaka workshopu zistili?

1) mladí ľudia chcú podnikať. Nerobili sme, tomuto workshopu žiadne veľké promo. Do fb reklamy sme investovali 12€, takže viditeľnosť nášho workshopu ani na fb nebola príliš vysoká, napriek tomu prišlo 12 ľudí, ktorí sa chceli niečo dozvedieť.

2) Nech sa budeme akokoľvek snažiť motivovať druhých k podnikaniu. Bude to stále nič oproti tomu ak človek nájde v sebe samotnom vnútornú motiváciu a rozhodnutie začať. To je možno odkaz pre niektorých z účastníkov, aby nehľadali motiváciu vonku, ale aby sa rozhodli a začali. Spôsob ako sa vyhnúť základným chybám už poznajú.

3) Nedá sa vyhovieť každému. Zo zúčastnených si StarteR! balíček, ktorý predstavuje jednoduchý ale ozaj užitočný papierový návod „ako na to“ zobrala necelá polovica zúčastnených (bol zdarma pre tých čo chceli objaviť/rozvíjať svoj nápad ďalej). Zo začiatku som bol z toho mierne sklamaný, lebo som veril, že je to tak zaujímavý a použiteľný nástroj pre odpich nápadu.

Čakal som preto, že si StarteR! zoberú všetci zúčastnení.  Niektorých účastníkov však tento prístup nezaujal. Možno boli so svojim projektom v pokročilejšej fáze, kedy sa potrebovali dozvedieť iné informácie. Preto workshop nenaplnil úplne ich očakávania. Čo je však v poriadku.

 

4) Pre účastníkov bol zdarma k dispozícií spomínaný StarteR! balíček. Problém bol v tom, že ešte 3 hodiny pred začatím workshopu sme nemali sľúbené balíčky k dispozícií, nakoľko boli odoslané na chybnú adresu. Stáva sa. Ponaučenie je však v tom, že ak budeme organizovať iný workshop v spolupráci s ďalšou stranou, prípadné „darčeky“ si radšej necháme zaslať týždeň dopredu a na ostatné veci si necháme väčšiu časovú rezervu.

5) Keď ti ide o vlastné meno, alebo meno vlastnej firmy spravíš čokoľvek aby si nesklamal. A tak sa vydáte aj na zdanlivo časovo nestihnuteľné cesty autom aby ste mali sľúbenú odmenu na workshope včas. Ak sa zdá niečo ako prúser, vždy existujú spôsoby, ako ich vyriešiť.

6) Workshop mohol dopadnúť aj trošku lepšie. Mal svoje chybičky, a veci čo som mohol spraviť lepšie. Avšak ak by som nikdy nezačal, nespravil možno aj niektoré veci zle. Nikdy by sa workshop nekonal a nemal by som predchádzajúcich 5 poznatkov a doteraz by som dumal nad tým ako sa taký workshop asi robí.

Zahoď pochybnosti a začni

A preto ak chceš začať čokoľvek robiť. Hlavne začni. Zisti si čo najviac o tom čo chceš robiť ale potom neváhaj a urob akciu. Lebo bez toho sa nikam nikdy nepohneš a svoj život nakoniec venuješ práci, ktorá ťa nebude baviť ale teoreticky budeš fantastický potencionálny podnikateľ J

Na záver by sme sa radi ešte raz poďakovali všetkým zúčastneným. Tým, ktorí ste sa rozhodli objaviť svoj podnikateľský nápad, držíme palce. Zároveň upriamujeme pozornosť na workshope spomínaný inkubátor. Do 11. júla 2016 máte možnosť zapojiť sa a získať tak napríklad prístup k elearningu, či konzultáciám od autora projektu Juraja Kováča a 3 najlepší aj konzultácie od partnerov inkubára v hodnote 250€. 

Autor: Michal Ľupták | V kategóriách: Podnikanie

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies.

Rozumiem